Jesteś w

Suplementy diety i preparaty

Porady

Moda

Uroda

Zdrowie

Regulamin

Nasiona Chia

Mało jeszcze popularne w Polsce nasiona chia pochodzące z szałwii hiszpańskiej mają pełno zalet. Dostarczają mnóstwo cennych składników odżywczych, a mało kalorii. Dodają więcej energii, człowiek lepiej się czuje i pięknieje cera.

 

Nasiona te zawierają kwasy omega-3, aż 8 razy więcej niż łosoś oraz omega-6, dlatego stymulują pracę mózgu i wspomagają układ nerwowy.

Dostarczają błonnika 2 razy więcej niż otręby, co korzystnie wpływa na metabolizm, dłużej dają uczucie sytości i sprawiają, że jemy mniej.

Są doskonałym źródłem roślinnego białka wysokiej jakości, mają go nawet 2 razy więcej niż powszechne zboża.

 

Poprawiają wygląd włosów, paznokci i skóry, dzięki zawartości cynku, żelaza i wapnia.

Są bogate w antyoksydanty i to bardziej niż borówki amerykańskie.

Kryje się w nich więcej żelaza niż w szpinaku. Są idealne przed treningiem, ponieważ uzupełniają potas lepiej niż banan i zapewniają energię.

 

Nasiona są bezglutenowe i bezpieczne, może je jeść każdy, także kobiety w ciąży oraz osoby na diecie wegańskiej. Doskonale zastępują jajko w wypiekach. Wystarczy wymieszać je z wodą i odczekać, aż nabiorą żelowej konsystencji.

 

Żeby lepiej przyswoić zawarte w nasionach składniki, najlepiej rozdrobnić je na przykład w blenderze. Należy pamiętać też, żeby nie jeść zbyt dużych ilości, maksymalnie 3 łyżki dziennie, aby uniknąć problemów z trawieniem. Można wykorzystywać je w koktajlach i napojach owocowych oraz w deserze lub z mlekiem. Pamiętajcie tylko, że nasiona chia szybko zagęszczają każdy produkt i należy je jak najszybciej spożyć po przygotowaniu.

07 października 2018

Porady, pytania i odpowiedzi