Jesteś w

Suplementy diety i preparaty

Porady

Moda

Uroda

Zdrowie

Regulamin

Bóle mięśni

Przyczyną bólu mięśni najczęściej jest przeciążenie. Może do niego dojść na skutek wysiłku fizycznego, długiego pozostawania w tej samej pozycji lub napięcia, które powstaje pod wpływem stresu. Czasami występują po przewianiu kręgów szyjnych.

 

Napięte mięśnie warto rozmasować. Możemy do tego użyć olejków eterycznych lub maści, najlepiej takich o podwójnym działaniu - najpierw chłodzą, a potem rozgrzewają. Masaż można wykonać specjalnymi masażerami, np. z kulkami, obojętnie z drewna lub plastiku. Doskonale masuje bolące mięśnie także silny strumień na przemian zimnej i ciepłej wody z prysznica.

 

Ciepła kąpiel. Wysoka temperatura wody działa odprężająco i umożliwia rozluźnienie mięśni, przynosząc niemal natychmiastową ulgę w bólu. Kąpiel powinna trwać około 15 minut w temperaturze wody 35 stopni Celsjusza.

 

Zimny okład. Niska temperatura obkurcza naczynia krwionośne oraz spowalnia przesyłanie bodźców bólowych. Kostki lodu należy owinąć bawełnianym materiałem i przyłożyć do obolałego mięśnia na 5 minut.

 

Czasami można poczuć ból przy kręceniu głową, który występuje w okolicy szyi, często też promieniuje do łopatki, a nawet na całe plecy, ręce i klatkę piersiową. Ciężko prowadzi się samochód i nie można znaleźć sobie miejsca w łóżku, bo każda pozycja powoduje ból. Jest to tzw. przewianie kręgów szyjnych i jedyną radą na to jest zażycie dwóch tabletek przeciwbólowych np. ibuprom lub apap i odczekanie około godziny, aż ból minie. Tego rodzaju bóle najczęściej ustępują po dwóch, trzech dniach od jego pojawienia się. Należy jednak wcześniej udać się do lekarza, który wykluczy ewentualne problemy kardiologiczne.

08 października 2018

Porady, pytania i odpowiedzi